Wstawaj zawsze prawą nogą.



Cześć,
Od czego zaczynasz każdy poranek? Wstajesz z łóżka lewą, czy prawą nogą? Jesteś spokojny, czy pełen nerwów? Wstałeś o dobrej godzinie, czy zaspałeś jakieś 20 minut i boisz się, że będziesz spóźniony?

Ważne jest, żeby poranki zaczynać pozytywnie. To wpływa na nasze nastawienie przez resztę dnia. Jeśli wstaniesz z łóżka i będziesz spięty lub zestresowany, to bardzo możliwe, że te uczucia będą Ci towarzyszyły aż do wieczora.  Nie zawsze łatwo jest wstać z łóżka prawą nogą. Czasami musimy wstać nieco wcześniej niż zazwyczaj, śpimy za mało lub wstajemy w pośpiechu. Nie sprzyja to pozytywnym emocjom, a raczej zniechęceniu i chęci do narzekania.
Zdarza nam się czasami spać dłużej, niż powinniśmy. Patrzymy wtedy w nasze zaspane odbicia w lustrze i zastanawiamy się czy jesteśmy w stanie być chociaż trochę produktywni. Jesteśmy już od samego początku źle nastawieni. Nie zdążymy zjeść śniadania, nie wiemy w co się ubrać, albo nasze ubrania są wszystkie wygniecione, a nie ma już czasu na prasowanie. Myjemy szybko twarz, zakładamy pierwsze z brzegu ubrania i wychodzimy z domu w złym humorze. Jesteśmy nastawieni na to, że skoro poranek jest taki beznadziejny, to reszta dnia raczej nie będzie wyglądać inaczej.
Jeśli zaczynamy dzień od nerwów i negatywnych emocji, to bardzo trudno będzie nam to zmienić danego dnia. Natomiast, jeżeli dzień zaczynamy z uśmiechem i pozytywnymi myślami, reszta dnia minie równie przyjemnie jak poranek i dużo mniej rzeczy będzie w stanie wyprowadzić nas z równowagi.

A więc, jak pozytywnie zacząć dzień?
  • Nastaw budzik 10 minut wcześniej niż zazwyczaj. To tylko 10 minut, ale dzięki nim, będziesz miał więcej czasu na podstawowe poranne czynności. Pozwoli Ci to zacząć dzień spokojnie i bez nerwów. Dzięki temu Twoja codzienna rutyna może pozwolić Ci na odrobinę relaksu. Te 10 minut możesz równie dobrze poświęcić na coś innego. Możesz posłuchać radia, czy porozciągać się przez chwilę. Zaoszczędzisz sobie dzięki temu sporo stresu. 
  • Spójrz w lustro i nie narzekaj, że masz znowu wory pod oczami, albo że Twoje włosy wyglądają jak gniazdo dla ptaków. Zamiast tego - uśmiechnij się i powiedz ,,Dzień dobry". Może to wydawać się dość banalne, ale jest skuteczne. 
  • Możesz przeznaczyć kilka minut na poranne rozciąganie, kilka pajacyków, albo szybki spacer. Krótka aktywność fizyczna dostarczy Ci dużo energii, rozjaśni umysł i wpłynie bardzo pozytywnie na Twój nastrój. 
  • Nie skupiaj się na rzeczach nieprzyjemnych, które musisz dziś zrobić. Nie zaczynaj dnia od rozpaczy z powodu nadchodzącego sprawdzianu z biologii czy jakieś ważnej sprawy w pracy. Nabierzesz tylko większej niechęci do tych rzeczy. Pomyśl tylko jak poczujesz się, gdy już wykonasz to, co masz do zrobienia. Jeśli pomyślisz o satysfakcji, która nadejdzie, gdy będziesz już miał to z głowy, zaczniesz lepiej do tego pochodzić i nastawienie do nielubianych czynności zmieni się na lepsze. 
  • Zrób sobie pudełeczko z cytatami. Wstając rano wylosuj jakiś cytat. Tylko nie wrzucaj do pudełka tych o smutku i rozczarowaniu, bo zamiast dobrego nastawienia, nabawisz się tego złego. Niech to będą motywujące cytaty, po przeczytaniu których poczujesz, że urosły Ci skrzydła. Codziennie rano losuj jedną karteczkę. Może akurat będzie to dobry sposób na wykreowanie wspaniałego dnia.

 Przeważnie cały nasz dzień zależy właśnie od poranka, dlatego miej na uwadze to, że lepiej wyjść z domu w dobrym humorze.
Buziaki, Natalia

Komentarze

  1. Dobre nastawienie to połowa sukcesu :)

    OdpowiedzUsuń
  2. podoba mi sie pomysl na te karteczki z cytatami. bardzo motywujace. tym bardziej, ze moga nawet nawiazywac do przebiegu dnia ;)
    ja potranki spedzam aktywnie. znaczy... spedzalam ;/ ostatnio jakos sie zapuscilam (no, ale to ze wzgledu na urlop) pozdrawiam ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Zawsze mam budzik nastawiony kilka minut wcześniej, ale to tylko dlatego, że potrzebuję chwili po przebudzeniu, żeby jeszcze poleżeć i się rozbudzić.
    Pozytywne nastawienie jest dla mnie szczególnie ważne w poniedziałki, bo zauważyłam, że jak poniedziałek jest dość dobry, to reszta tygodnia też.

    OdpowiedzUsuń
  4. Ten post bardzo mi się przydał! Często rano jestem wściekła jak osa, ale staram się to zmienić.
    pozdrawiam, mvrtyna.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  5. Są poranki dobre i też są te gorsze, kiedy nie da się odróżnić która noga jest prawa a która lewa i dzień jest jednak zły. Choć ja staram się pozytywnie myśleć z rana, żeby się nie demotywować na resztę dnia.

    OdpowiedzUsuń
  6. bardzo dobre rady :D iz awsze o tym pamiętam rano, żeby się nie denerwować bo to już cały dzień jest potem taki zepsuty :D

    OdpowiedzUsuń
  7. Świetne rady, chociaż połowę z nich muszę wprowadzić w życie :D
    https://fasionsstyle.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  8. trzeba się cieszyć z życia:)

    OdpowiedzUsuń
  9. Ja wstaję z łózka lewą nogą, ale dosłownie, bo tam mam ustawione łózko. :D Ale to nie oznacza, że cały czas jestem w złym humorze. Pozytywne nastawienie jest bardzo ważne. ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wyjątek potwierdza regułę, haha! <3 Widocznie lewą nogę masz szczęśliwszą!

      Usuń
  10. Pozytywne nastawienie to podstawa, ale warto też pamiętać, że nawet jeśli ma się zły poranek, to nie powienien on przekreślać reszty dnia :)
    nicolestraveljournal

    OdpowiedzUsuń
  11. Od jakiegoś czasu jak wstaję to zawsze zwracam na to uwagę, żeby wstać prawą nogą. To prawda, że cały nasz dzień zależy od poranku, więc warto spędzić go pozytywnie.

    Pozdrawiam, nataa-natkaa.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  12. Dobre nastawienie oraz wystarczająca godzina snu :)
    Pozdrawiam, Weronika S.
    pasjeweroniki.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  13. Miałam taki czas, że bardzo próbowałam przestrzegać tego przesądu i zawsze starałam się stanąć pierwsze na prawej nodze ;p
    Bardzo cenne wskazówki i uwagi. Przyznaję, że często mam tak, że rano nie chce mi się wstać, myślę ile mam rzeczy do zrobienia i w efekcie cały mój dzień nie jest zbyt dobry. Najwyższa pora to zmienić i spróbować pozytywnie się nastawiać z samego rana.

    OdpowiedzUsuń
  14. Bardzo dobre rady. ;) Przydadza mi się, choć ja najpierw muszę nauczyć się wstawać z łóżka przy pierwszym budziku. Nie daje sobie z tym rady. ;/

    www.imdollka.pl

    OdpowiedzUsuń
  15. Kochana najlepszego w nowym roku, mam nadzieje że okaże się dla Ciebie jeszcze lepszy niż uprzedni :*
    Nowy post -> WWW.KARYN.PL

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz